Olen keskittänyt kaiken tarmoni keittiöremonttiin.Hädin tuskin olen ehtinyt siivota muuta huushollia.Tänään olin parturissa ja sain uuden,piristävän lookin.

Olen monena iltana selaillut netissä erään luomukaupan tarjontaa.Katselin omaa asiakastiliäni kyseisessä kaupassa ja olen asioinut siellä lähes kaksi vuotta sitten.Tuolloin ajattelin tehdä ruokaremontin,mutta aika ei ollut minua varten ja koko homma kaatui parissa viikossa.Nyt on uusi mahdollisuus.

Minimaailmassani päätän itse jääkaappini sisällön ja alan tilata kaupasta ainakin osan ruuastani.Olen innoissani tästä mahdollisuudesta.Tänään kiertelin myös parturin lähellä olevassa luomukaupassa ja ostinkin sieltä upean idätysastian.Toki laitoin sinne heti siemenet itämään.Hernettä,Mung-papuja ja sarviapilaa.Olen miltei varma,että kaapistani löytyy vielä alfa-pussi......

Huomenna menen ostamaan itselleni oman 120 cm:n patjan vuodesohvaan.Sängynrungon osto saa budjettisyistä odottaa,samoin kuin minitv:nkin.Haluan oman Ikea-kodin ja joskus sekin on vielä mahdollista.Ensin pitää säästää.

Olen ollut tyytyväinen siitä,että kaikista menoistani huolimatta olen pystynyt rahoittamaan lasten harrastuksia.Vanhimman pojan kanssa varasimme matkan Berliiniin.Sinne säästämällä olisikin sitten mahdollista shoppailla uusia juttuja paikallisesta tarjonnasta uuteen kotiin.

Parisuhteen voinnista tuskin kannattaa enää edes paljon puhua.Ohimennen voin mainita tilanteen olevan ennallaan.Mies varasi terapeutin ja olemme jonossa.Sitä ennen kirjoitan oikein paperille mikä avioliitossa mielestäni mättää.Toivon etten unohda mitään olennaista.

Lasten suhteen kaikki on entistä paremmin.Olen ollut paremmalla tuulella päätökseni jälkeen ja olen täynnä intoa.Salaisuutena mainitsen,että lapset ovat toisistaan tietämättä käyneet kukin kysymässä pääsevätkö he sitten välillä äidin viereen nukkumaan.Sängyssäni ei siis tarvitse nukkua yksin.

Olen ajatellut,että minimaailma on minulle uusi alku myös äitiydessäni.Voin vapaasti aloittaa äitinä olemisen puhtaalta pöydältä.Minua eivät enää koske säännöt ja oletukset.Kukaan ei arvostele tai kyttää.Rentoutumiseni on jo nyt muuttanut lasten ja minun suhdetta paremmaksi.Enää emme ole tapelleet moneen päivään ja yhteiselo on sujunut ongelmitta.

Viimeaikoina olen myös leiponut enemmän.Parina päivänä olen tehnyt sämpylöitä.Olen kokannut lihapullia ja porkkanalettuja ynnä muuta herkullista niiden samojen,ainaisten kotiruokieni sijaan.Reseptejä pyörii päässäni ja olenkin valmiiksi miettinyt mitä kaikkea ihanaa voinkaan tehdä minimaailmassani.

Tästä on hyvä jatkaa.Enää en päästä itseäni samaan ahdinkoon,jossa olin.Nyt ainakin tappelen oikeudestani ihmisarvoiseen elämään.Olen löytämässä sisäisen onnen.